Je kunt hier een bestaande vereniging wijzigen, een zogenaamde statutenwijziging. Afhankelijk van hoe de ledenvergadering heeft besloten moet één bestuurslid of meerderen moeten zich (persoonlijk) identificeren bij de notaris.
Belangrijk is dat de leden van de bestaande vereniging hebben ingestemd met dit besluit. Van die instemming moet je dus notulen van een vergadering hebben. Op die vergadering moet expliciet zijn ingestemd met de wijziging van de statuten.
Voor het wijzigen van de statuten heeft de notaris de bestaande statuten nodig. Die moeten jullie aanleveren. Er is niet ergens een archief waar de notaris alle statuten van alle rechtspersonen kan opvragen namelijk.
Je hebt de volgende gegevens nodig van ieder bestuurslid dat naar de notaris gaat:
- naam (en voornamen)
- geboortedatum
- geboorteplaats
Als je alle stukken aan de notaris hebt verzonden moeten betrokken personen zich kunnen legitimeren met een geldig ID bewijs.
Onze lage tarieven zijn alleen van toepassing voor standaardsituaties. Vul de vragen in en maak je akte.